Grafisk profil, grafisk formgivning, branding, CVI… Lugn, vi hjälper dig!

De olika begreppen kan måhända kännas lite diffusa, men du kan vara lugn, vi guidar dig hela vägen. Med en genomtänkt visuell identitet får du en tydlighet i ditt varumärke och det skapar en igenkänningsfaktor och närvaro som går att applicera i alla kanaler. Vi gillar att få ta ett helhetsgrepp och skapa en röd tråd genom hela varumärket.

Kontakta oss

 

Projekt inom grafisk profil

Den visuella identiteten utgörs av alla komponenter tillsammans

Att hålla en tydlighet i den visuella identiteten lönar sig. Med tydlig identitet och ramar att gå efter blir det enkelt och självklart att kommunicera sitt budskap. Det blir också lättare att skapa fler produkter inom ramarna. Vi hjälper varumärken och företag att stå ut från mängden med tydlig design och profilering. Det kan vara en modernisering eller redesign av ett tidigare varumärke eller framtagning av ett helt nytt uttryck för ett nystartat företag eller varumärke.

Komponenterna i en grafisk profil kan vara: logotyp, färger, typografi, bildmanér, grafiska element, illustrationer, trycksaker, korrespondensmaterial m.m.

Grafisk profilmanual online

Ett företags visuella identitet kallas ibland också för CVI (Corporate Visual Identity). Vi har utvecklat något vi kallar ourbrand.design – en grafisk profilmanual online. Här bygger vi upp hela din grafiska manual som en webbsida så att du har allt samlat på ett och samma ställe. Du kan enkelt komma åt den överallt med en url-adress.

Det går även ladda ner material som t.ex. grafiska element och logotyper i olika format, så att du slipper ha allt på din egen dator. Med ourbrand.design är du också alltid säker på att du har det senaste och korrekta grafiska materialet om ni till exempel gjort en uppdatering i er visuella identitet.

Fördelar med ourbrand.design

Med ourbrand.design har du en samlad plats för allt som gäller företagets kommunikation, inte enbart de grafiska riktlinjerna. Allt finns tillgängligt online. Du kan vara säker på att alltid använda den senaste versionen av exempelvis företagets logotyp. Sidans menynavigering gör att det blir mer lättöverskådligt jämfört med en tryckt profilmanual. Du har även möjlighet att låta kunder och medarbetare logga in för att ha tillgång till rätt material. Det är helt enkelt ett modernt och enkelt sätt att underlätta kommunikation, både internt och externt.

 

Kontakta oss