Malte Group
Ny visuell identitet till en innovativ marknadsledare
Malte är skandinaviska marknadsledare inom nyckelfärdiga och skräddarsydda ovan mark-anläggningar för drivmedel och fordonstvätt. Familjeföretaget grundades 1909 och drivs nu av den femte generationen. ”Solutions you can trust” beskriver Maltes drivkraft att leverera kompletta helhetslösningar med stort fokus på kundanpassning och service.
Ny profil för en europasatsning
Malte ville modernisera sin logotyp och grafiska profil för att kunna växa på en europeisk marknad. hstd tog ett helhetsgrepp med ny logotyp, grafisk profil och kommunikationskoncept. Den nya profilen har designats för att bättre förmedla det moderna Malte med gedigen kompetens om drivmedel och miljö, kombinerat med innovation och byggteknik. Den nya identiteten syns nu på allt från visitkort, mailsignaturer till fordon, mässmonter och trycksaker och rörligt.
Webb i två steg
Vi lanserade Malte 3.0 med en tillfällig mindre landningssida, som kommer ersättas med en större under 2024.
NP Nilsson
Se case