Animeringar och illustrationer som hjälp att synas
Rörligt och animationer blir allt viktigare, inte minst om man vill synas på sociala medier. En animering kan vara allt från enkla bildspel och GIF-animationer till mer avancerade motion graphics. Om den ska vara kort eller lång hänger framförallt ihop med på vilken plattform den ska visas.
Illustrationer och figurer
Ibland kan en enkel figur eller illustration fungera som en tydlig symbol för ditt varumärke. Med en figur eller karaktär kan du röra dig utanför traditionella normer och skapa fritt med nya associationer. Vi jobbar med både enkla, ”platta” illustrationer och mer komplexa, fotorealistiska 3D-illustrationer.
Animeringar som engagerar
Animeringar kan vara ett bra sätt att skapa engagemang och förenkla kommunikationen av ett budskap. Genom animerade reklamfilmer kan du lyfta fram idéer och produkter på ett tydligt och visuellt tilltalande sätt. Oavsett om det handlar om att visa upp en produkt eller förmedla en känsla, kan animeringar erbjuda en flexibel lösning för att nå ut till din målgrupp.
Mer om Film & foto
Rörelse i varumärket med motion graphics
Med motion graphics kan du ge liv åt ditt varumärke och skapa dynamiska animeringar som sticker ut från dina konkurrenter. Från subtila animationer av logotyper till grafiska berättelser – motion graphics skapar en smidig övergång mellan olika delar av den visuella identiteten och är ett sätt att ge variation i sin marknadskommunikation.
Animering – en del av den långsiktiga strategin
Att använda animering och illustrationer är ofta ett bra komplement till annan visuell kommunikation. Det ger möjlighet att variera uttrycken och skapa en mer enhetlig närvaro över tid. Animerade reklamfilmer och illustrationer kan bli en naturlig del av din kommunikation, både för kortare kampanjer men också för att stödja den långsiktiga varumärkesstrategin.