Lindhe Xtend
För ett liv fullt ut
Grundaren och den tidigare elitsimmaren Christoffer Lindhe förlorade båda benen och ena armen i en tågolycka. Han provade många fotproteser men hittade ingen som var riktigt bra. Trots att han tränade hårt ramlade han vid minsta hinder utomhus. Att vara tvingad till rullstol ville han inte. I samband med hans utbildning till utvecklingsingenjör utvecklade Christoffer en egen fotprotes som är unik i sin rörlighet och flexibilitet. Vi fick i uppdrag att paketera och lansera både företaget och den patenterade fotprotesen.
Så här gjorde vi
Vi kom in tidigt i processen och har jobbat med hela lanseringen av både Lindhe Xtend och Xtend Foot. Med budskapet ”För ett liv fullt ut” berättar vi om Christoffers resa, där han själv är en viktig ambassadör för varumärket. Vi tog fram en varumärkesplattform och grafisk profil, där vi ville förstärka Christoffers anknytning till hav, kust och vatten. Därtill adderade vi en orange profilfärg som signalerar glädje, innovation och aktivitet. Vi gjorde film, webb, print och mässmaterial. Eftersom det bara fanns en prototyp innan lanseringen visade vi den med hjälp av 3D-animationer.
Arise
Se case