Lidh Reklam
Välkomstbrevet –
adresserad reklam med erbjudanden
Lidh Reklam är företaget bakom Välkomstbrevet – ett utskick som når alla nyinflyttade i en kommun och där lokala företagare har chansen att nå nya kunder. Varje år når Välkomstbrevet 500 000 nyinflyttade, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder. Vi på hstd fick uppdraget att ta fram ett nytt design- och marknadsföringskoncept, vilket innebar ny responsiv webb, broschyr, kuvertdesign och utskick.
Så här gjorde vi
Vi ville förmedla den spännande känslan av att flytta och starta på nytt. Att få ett personligt brev till den nya adressen med trevliga erbjudanden upplever de flesta som något positivt och detta ville vi ta fasta på genom att göra profilen mänsklig, varm och välkomnande, samtidigt som den väcker intresse och nyfikenhet. Både Lidh Reklam och Välkomstbrevet förmedlar samma känsla och skapar igenkänning mellan företaget och produkten.
Falkenberg Energi
Se case