Östras
Sveriges gladaste surdeg
När Halmstads rikskända stenugnsbageri, Östras, skulle förnya sin visuella identitet fick vi på hstd detta spännande uppdrag. Ett förtroende som omfattat uppdatering av logotyp, ny grafisk profil, webb med e-handel och nytt kommunikationskoncept.
Såhär gjorde vi
Vi tog fasta på Östras långa hantverksmässiga bageritradition och den halländska förankringen när vi arbetade med den nya profilen. Vi valde färger och bilder från trakten, samt moderniserade logotyp och design. Vi valde ett nytt bild- och formspråk och ett annat tilltal i såväl text som foto. Vi tog också fram ett nytt kommunikationskoncept som bygger på att en halländsk macka sitter bra i alla möjliga situationer, något vi kallar ”För livets alla väsentligheter”.
Sociala medier
Vi hjälpte även Östras att markant öka sin närvaro i sociala medier (Facebook och Instagram). Vi tog fram olika typer av inlägg och annonser för att inspirera och presentera produktnyheter, recept och värdegrund. Allt med en stor portion värme och humor. Vi fick ett otroligt bra gensvar och fick många att gilla och engagera sig.
Enoc System
Se case