Film & foto Grafisk profil Koncept & kampanj Print Webb & e-handel

Bakgrund

Absortech är en av världens ledande tillverkare av desiccanter. Deras produkter används bland annat under containertransporter för att effektivt och miljövänligt skydda godset från fuktskador. Absortech är ett internationellt företag med kontor runtom i världen och de hade ett stort behov av att få en mer enhetlig profil. Vi på hstd fick förtroendet att förnya den visuella identiteten, med ny logotyp, CVI (Corporate Visual Identity), ny webb och företagsfilm.

Så här gjorde vi

Vi valde ett nytt bild- och formspråk och ett annat tilltal i såväl text som foto, med syfte att presentera lösningar på olika fuktrelaterade problem. Problem som annars kan kosta stora summor och sänka ett varumärkes förtroende. Med en CVI, grafisk profilmanual online, finns alltid aktuell information kring den nya profilen tillgänglig. Webbsidan fick en mer interaktiv utformning med kundorienterat lösningsfokus, istället för produktfokus. Vi skapade också en företagsfilm som berättar hur Absortech löser ett globalt problem med fuktskador under containertransporter. Koncernspråket är engelska.

 

Se webben här »

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kontakta oss