Webbyrå som specialiserat oss på smarta lösningar för e-handel och wordpress

Digital annonsering, Adwords och Facebookannonsering - hur fungerar det egentligen?

Digital annonsering eller traditionell? Var ska man annonsera? Hur? Och varför? Är Google AdWords, med betalning per klick, det bästa? Vi hjälper dig att reda ut begreppen kring annonsering!

Kontakta oss

 

Projekt inom annonsering

Var ska man annonsera?

Hur du väljer att annonsera beror helt och hållet på kampanjens målsättning. Vill du marknadsföra dig mot en mycket specifik målgrupp, arbeta varumärkesbyggande eller locka köpstarka kunder? Beroende på behov finns olika möjligheter att marknadsföra sig på.

Vi hjälper dig

Vi kan hjälpa dig med allt från strategin kring din marknadsföring till produktion och uppföljning. Inför varje kampanj tittar vi närmare på och sätter upp tydliga syften och mål och lägger fram förslag till hur du ska göra.

Om du önskar bygga varumärket med visuell annonsering, banners, har vi ett team som kan hjälpa dig med produktion av dessa. Det kan vara allt från enkla stillbilder till rörligt material, animationer och mer avancerade html5-annonser.

Följ upp

Vi tycker det är viktigt att följa upp kampanjerna, såväl under som efter kampanjens avslut. Fördelen med uppföljning under kampanjens gång är att du får möjlighet att anpassa kampanjen under tiden för att bättre nå slutresultatet. Hellre tidig insats än att vänta tills kampanjen är slut och inse att målsättningen inte nåddes.

Digital annonsering eller traditionell?

Olika plattformar har olika påverkan och effekt. De kan gå hand i hand eller fungera var för sig. Återigen är det dina behov som styr hur kampanjerna ska utformas.

 

Kontakta oss